Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΟΜΑΣΤΕ



ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ  ΤΙΣ  ΠΡΩΤΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ


ΤΟ ΣΕΝΤΟΝΙ (για μικρότερα παιδιά)

Καθόμαστε όλοι στο πάτωμα αφού έχουμε χωριστεί σε 2 ομάδες. Ανάμεσα στις δύο ομάδες υψώνουμε ένα μεγάλο κομμάτι ύφασμα ή σεντόνι. Σε κάθε πλευρά του υφάσματος στέκεται όρθιο ένα παιδί, που είναι ο αντιπρόσωπος της κάθε ομάδας ξεχωριστά . Το ύφασμα κρατούν υψωμένο από τις άκρες δύο άλλα παιδιά.
Με τον ήχο ενός σφυρίγματος, το πανί αφήνεται να πέσει κάτω και όποιο από τα δύο παιδιά που στέκονται όρθια πει πρώτο το όνομα του παιδιού που στέκεται απέναντί του, κερδίζει και χαρίζει το παιδί αυτό στην ομάδα του.
Συνεχίζουμε το παιχνίδι, ώσπου να παίξουν όλα τα παιδιά.
Η ομάδα, που θα έχει στο τέλος τους περισσότερους παίχτες θα είναι και η νικήτρια.

ΤΟ ΚΟΥΒΑΡΙ (για όλες τις ηλικίες)

Καθόμαστε όλοι σε κύκλο. Κρατάει στο χέρι του ένας μαθητής κάποιο κουβάρι από σπάγκο ή νήμα. Το συγκεκριμένο παιδί, συστήνεται λέγοντας το όνομά του και κάτι για τον εαυτό του π.χ. <<Είμαι ο Θάνος και μου αρέσει το κολύμπι >>. Έπειτα κρατά το σπάγκο από ένα σημείο και δίνει το κουβάρι σε κάποιον που είναι κοντά του. Συνεχίζεται η διαδικασία και το ξετύλιγμα του κουβαριού, ώσπου να μιλήσουν όλα τα παιδιά.
Το ξετύλιγμα του σπάγκου θα γίνει κατά ανάλογο τρόπο, ξεκινώντας αυτή τη φορά από το παιδί που μίλησε τελευταίο.
Η διαφορά τώρα είναι , πως κάθε παιδί μιλά  όχι για τον εαυτό του αλλά για το παιδί που βρίσκεται κοντά του και στο οποίο πρέπει να παραδώσει το κουβάρι π.χ.<< Είσαι η Χριστίνα και σου αρέσει ο χορός>>(αντίστροφη φορά).



ΤΟ ΧΑΡΤΙ ΤΟΥΑΛΕΤΑΣ (για μεγαλύτερα παιδιά)

Εμφανιζόμαστε στην τάξη με ένα ρολό χαρτί υγείας και ζητούμε στους μαθητές μας να κόψουν, όσο χαρτί νομίζουν πως θα χρειαστούν για την επόμενη δραστηριότητα , χωρίς όμως να τους αποκαλύψουμε ποια θα είναι αυτή. Σε κάθε τετραγωνάκι χαρτιού που θα έχουν πάρει , θα πρέπει να γράφουν κάτι για τον εαυτό τους (π.χ. αγαπημένο τραγούδι, χόμπι, μάθημα, φίλος).
Στο τέλος της διαδικασίας προβαίνουμε σε ανακοινώσεις .

ΒΡΕΣ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ (για μεγαλύτερα παιδιά)

Δίνουμε σε κάθε παιδί ένα κομμάτι χαρτιού Α4 . Κάθε μαθητής γράφει εκεί 5 πράγματα  για τον εαυτό του , χωρίς όμως να γράψει το όνομά του. Αφού γράψουν όλοι τα σημειώματα τα συγκεντρώνουμε σε ένα κουτί ή καλάθι. Με τυχαία σειρά καλούμε ένα μαθητή κάθε φορά και του αναθέτουμε να διαβάσει μεγαλόφωνα ένα από τα σημειώματα του κουτιού και να μαντέψει ποιος/ποια το έχει γράψει.
Επιτρέπουμε 1,2 ή 3 προσπάθειες ανάλογα με τη συμφωνία που έχουμε κάνει. Αν πάλι δε βρει το παιδί, που έχουμε καλέσει ποιος έγραψε το σημείωμα, τότε θα πρέπει να αποκαλυφθεί από μόνο του και το παιχνίδι θα συνεχιστεί και πάλι .



Πηγή: ideesgiadaskalousblogspot.gr

Κυριακή 24 Αυγούστου 2014

ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Μικρές συμβουλές για μια νέα, ευχάριστη και δημιουργική σχολική χρονιά






Το καλοκαίρι τελειώνει και το σχολείο ανοίγει διάπλατα τις πόρτες του καλώντας το μαθητικό κόσμο να επιστρέψει.
Γονείς , εκπαιδευτικοί και κυρίως τα παιδιά βιώνουν το άγχος των πρώτων ημερών. Υπάρχει άραγε τρόπος να μειωθεί το άγχος αυτό;
 Στη συνέχεια παραθέτουμε απλές πρακτικές συμβουλές προσδοκώντας να βοηθήσουμε στο ομαλό ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς.


v  Δώστε χρόνο στο παιδί να προσαρμοστεί στη νέα κατάσταση πραγμάτων. Αντιμετωπίστε με ηρεμία τα άγχη τις ανησυχίες, τη δυσαρέσκειά του. Καλό είναι να έχετε πάντα εναλλακτικές λύσεις για τυχόν προβλήματα που παρουσιάζονται. Βοηθήστε το σταδιακά να επιστρέψει στο σχολικό<< ωράριο>> ύπνου, τουλάχιστον μια εβδομάδα πριν την έναρξη των μαθημάτων.
v  Προγραμματίστε και οργανώστε σε συνεργασία πάντα με το παιδί , το χρόνο και τις δραστηριότητες  του. Οργανώστε επίσης  μαζί του , το χώρο που θα διαβάζει χωρίς περισπασμούς.
v  Μετριάστε τις προσδοκίες απέναντι στο παιδί σας . Ακόμη κι αν δεν κάτι καλά ή γρήγορα, αφήστε το να το κάνει μόνο του και  με το δικό του ρυθμό.
v  Συνεργαστείτε με το δάσκαλο και συμβουλευτείτε τον για την οργάνωση της μελέτης στο σπίτι.
v  Ας μην επιτρέπουμε στο παιδί μας να μας χειραγωγεί . Συχνά τα παιδιά εκμεταλλεύονται τις διαφωνίες μεταξύ των γονιών τους ή μεταξύ γονιών και δασκάλων.
v  Μην ξεχνάτε να παίζετε  με τα παιδιά σας  καθώς και να τα φέρνετε σε επικοινωνία και επαφή με τους φίλους τους , πράγμα που τα ευχαριστεί ιδιαίτερα.
v  Επιβραβεύετε συχνά και με ειλικρίνεια τα παιδιά σας για πράγματα που έχουν καταφέρει  έστω και σε μέτριο βαθμό.
v  Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μας μιλούν για τους φόβους τους και σχεδιάζουμε μαζί  τρόπους αντιμετώπισης. Τους θυμίζουμε καταστάσεις που παλιότερα φοβούνταν και τώρα έχουν καταφέρει να τις ξεπεράσουν.
v  Περιορίστε δραστικά τις ώρες που περνά το παιδί στην τηλεόραση και στον Η/Υ, καλλιεργώντας στο παιδί και ενδιαφέροντα εκτός σχολείου.
v  Επιλέξτε με ιδιαίτερη προσοχή τη σχολική τσάντα του παιδιού. Δε θα πρέπει να υπερβαίνει
Το 10% του βάρους του παιδιού.

Πολύ ωραία βιβλία για το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς μπορείτε να δείτε, αν επισκεφτείτε το ιστολόγιο  της συναδέλφου Μαρίας Παπακυρίλλου  κάνοντας κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο:http://xaroumenimaria.blogspot.gr/2014/08/blog-post_22.html


ΠΗΓΕΣ :
Γεωργία Γεωργίου , σχολική σύμβουλος
Θεόδωρος Μπαρής, προïστάμενος Α/θμιας  Εκπ/σης Δυτ. Ελλάδας

Εφημερίδα <<Παιδικός σταθμός για γονείς>>

Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ

ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΜΕ ;ΤΙ ΘΑ ΔΟΥΜΕ;

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ
*      ΝΟΜΟΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
Είναι ο μεγαλύτερος νομός της Στερεάς Ελλάδας και περιλαμβάνει την Εύβοια, τη Σκύρο, τα νησιά του Ευβοïκού  κόλπου και ένα ηπειρωτικό τμήμα της Στερεάς Ελλάδας, δυτικά του πορθμού του Ευρίπου.
Μην παραλείψετε να δείτε την Κύμη . το << μπαλκόνι του Αιγαίου>> με τα γραφικά αρχοντικά της, την Κάρυστο με την πλούσια βλάστηση και τις αμμουδερές παραλίες,  το Μαρμάρι  με τα καταγάλανα νερά ,  την Αιδηψό με τις ιαματικές πηγές  της, τους Ωρεούς που συνδυάζουν αρμονικά βουνό και θάλασσα.
Περάστε οπωσδήποτε από τις μονές :του Αγίου Ιωάννου του Ρώσου και του Οσίου Δαυίδ.
Εξαιρετικής ομορφιάς οι καταρράχτες Δρυμώνα και το μουσείο απολιθωμένων θηλαστικών στην Κερασιά .
Στον πύργο του ποιητή Γ.Δροσίνη , που βρίσκεται στο χωριό Γούβες, ένα μοναδικό στο είδος του λαογραφικό μουσείο, χαίρει της πλήρους εγκατάλειψης . Είναι πραγματικά λυπηρό πως η τοπική κοινωνία που συνέβαλε στη δημιουργία αυτού του μουσείου , αποφάσισε να επιτρέψει τη λεηλασία του συγκεκριμένου χώρου, μετατρέποντάς το σε μια τραγική εικόνα .Μέσα σε ένα πανέμορφο χωριό, που σφύζει από ζωή και καλαισθησία θα περίμενε κανείς περισσότερη ευαισθησία, όσον αφορά τη διάσωση και διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς .
Ας ελπίσουμε πως σύντομα κάποιοι θα επιδείξουν το ενδιαφέρον και την μέριμνα που απαιτείται, προκειμένου να δοθεί ένα τέλος  σε αυτή την  <<παραφωνία>>.











ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΣΠΙΤΙΚΗ ΜΕΡΕΝΤΑ

ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΗ ΣΠΙΤΙΚΗ ΜΕΡΕΝΤΑ

Σπιτική μερέντα
Υλικά
100 γρ. σοκολάτα κουβερτούρα
μισό πακέτο βούτυρο
1 κουταλιά της σούπας κακάο
μισό κουτί γάλα ζαχαρούχο
2 κουταλιές της σούπας φουντούκια αλεσμένα

Εκτέλεση
Λιώνουμε  το βούτυρο μαζί με την κουβερτούρα σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία.
Προσθέτουμε  έπειτα όλα τα υπόλοιπα υλικά ( το κακάο, το γάλα και τα αλεσμένα φουντούκια).
Ανακατεύουμε  πολύ  καλά με την βοήθεια του μίξερ.

Καλή επιτυχία
και
καλή όρεξη !