ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΟΜΑΣΤΕ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΤΟ ΣΕΝΤΟΝΙ (για μικρότερα παιδιά)
Καθόμαστε όλοι στο πάτωμα αφού έχουμε χωριστεί σε 2
ομάδες. Ανάμεσα στις δύο ομάδες υψώνουμε ένα μεγάλο κομμάτι ύφασμα ή σεντόνι. Σε
κάθε πλευρά του υφάσματος στέκεται όρθιο ένα παιδί, που είναι ο αντιπρόσωπος
της κάθε ομάδας ξεχωριστά . Το ύφασμα κρατούν υψωμένο από τις άκρες δύο άλλα
παιδιά.
Με τον ήχο ενός σφυρίγματος, το πανί αφήνεται να πέσει
κάτω και όποιο από τα δύο παιδιά που στέκονται όρθια πει πρώτο το όνομα του
παιδιού που στέκεται απέναντί του, κερδίζει και χαρίζει το παιδί αυτό στην
ομάδα του.
Συνεχίζουμε το παιχνίδι, ώσπου να παίξουν όλα τα παιδιά.
Η ομάδα, που θα έχει στο τέλος τους περισσότερους παίχτες
θα είναι και η νικήτρια.
ΤΟ ΚΟΥΒΑΡΙ (για όλες τις ηλικίες)
Καθόμαστε όλοι σε κύκλο. Κρατάει στο χέρι του ένας
μαθητής κάποιο κουβάρι από σπάγκο ή νήμα. Το συγκεκριμένο παιδί, συστήνεται
λέγοντας το όνομά του και κάτι για τον εαυτό του π.χ. <<Είμαι ο Θάνος και
μου αρέσει το κολύμπι >>. Έπειτα κρατά το σπάγκο από ένα σημείο και δίνει
το κουβάρι σε κάποιον που είναι κοντά του. Συνεχίζεται η διαδικασία και το
ξετύλιγμα του κουβαριού, ώσπου να μιλήσουν όλα τα παιδιά.
Το ξετύλιγμα του σπάγκου θα γίνει κατά ανάλογο τρόπο,
ξεκινώντας αυτή τη φορά από το παιδί που μίλησε τελευταίο.
Η διαφορά τώρα είναι , πως κάθε παιδί μιλά όχι για τον εαυτό του αλλά για το παιδί που
βρίσκεται κοντά του και στο οποίο πρέπει να παραδώσει το κουβάρι π.χ.<<
Είσαι η Χριστίνα και σου αρέσει ο χορός>>(αντίστροφη φορά).
ΤΟ ΧΑΡΤΙ ΤΟΥΑΛΕΤΑΣ (για μεγαλύτερα παιδιά)
Εμφανιζόμαστε στην τάξη με ένα ρολό χαρτί υγείας και
ζητούμε στους μαθητές μας να κόψουν, όσο χαρτί νομίζουν πως θα χρειαστούν για
την επόμενη δραστηριότητα , χωρίς όμως να τους αποκαλύψουμε ποια θα είναι αυτή.
Σε κάθε τετραγωνάκι χαρτιού που θα έχουν πάρει , θα πρέπει να γράφουν κάτι για
τον εαυτό τους (π.χ. αγαπημένο τραγούδι, χόμπι, μάθημα, φίλος).
Στο τέλος της διαδικασίας προβαίνουμε σε ανακοινώσεις .
ΒΡΕΣ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ (για μεγαλύτερα παιδιά)
Δίνουμε σε κάθε παιδί ένα κομμάτι χαρτιού Α4 . Κάθε
μαθητής γράφει εκεί 5 πράγματα για τον
εαυτό του , χωρίς όμως να γράψει το όνομά του. Αφού γράψουν όλοι τα σημειώματα
τα συγκεντρώνουμε σε ένα κουτί ή καλάθι. Με τυχαία σειρά καλούμε ένα μαθητή κάθε
φορά και του αναθέτουμε να διαβάσει μεγαλόφωνα ένα από τα σημειώματα του
κουτιού και να μαντέψει ποιος/ποια το έχει γράψει.
Επιτρέπουμε 1,2 ή 3 προσπάθειες ανάλογα με τη συμφωνία
που έχουμε κάνει. Αν πάλι δε βρει το παιδί, που έχουμε καλέσει ποιος έγραψε το σημείωμα,
τότε θα πρέπει να αποκαλυφθεί από μόνο του και το παιχνίδι θα συνεχιστεί και
πάλι .
Πηγή:
ideesgiadaskalousblogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου