Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016

3η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2016 - 2017

«Νιώσε τη  χαρά  της  άθλησης  χωρίς το άγχος της  νίκης και το φόβο της αποτυχίας: Αθλητισμός- Δικαίωμα για όλους»





ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Μουσικό θέμα:<<ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ>>
Βαγγέλης Παπαθανασίου

12 ΜΗΝΕΣ ΑΘΛΗΤΕΣ


Μάνος Χατζιδάκις: ΟΙ ΑΘΛΗΤΕΣ


ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΗ

(Κάνοντας χρήση του παραπάνω συνδέσμου μπορείτε να κατεβάσετε σε μορφή pdf το υπέροχο βιβλίο του Σωκράτη Μαντζουράνη και να το διαβάσετε στους μαθητές και τις μαθήτριές σας.) 



ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ





  • ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΤΕΦΑΝΙΑ Η ΜΟΥΣΙΚΑ ΜΑΞΙΛΑΡΑΚΙΑ
Παίζεται  όπως  οι μουσικές  καρέκλες .Σκορπάμε   κυκλικά -περιμετρικά  του χώρου τόσα στεφάνια όσα  τα παιδιά .Ζητούμε από αυτά   όταν παίζει η μουσική (να προτιμάμε έντονη και γρήγορη )  να χορεύουν  στο κέντρο  και όταν σταματάει να αναζητούν  στεφάνι  κενό και να στέκονται όρθια, ακίνητα  μέσα σ'  αυτό  .Μετά από δύο τρία δοκιμαστικά θα φροντίζουμε όταν εκείνα χορεύουν  να αφαιρούμε  ένα στεφάνι . Το παιδί που θα μένει  χωρίς στεφάνι μετά το σταμάτημα της μουσικής  θα αποχωρεί απ΄ το παιχνίδι . Το τελευταίο παιδί που μένει  στο παιχνίδι  αναδεικνύεται  νικητής.




  • ΣΤΕΡΙΑ Η ΘΑΛΑΣΣΑ
   Ορίζουμε  μια ευθεία γραμμή και ζητούμε από τα παιδιά  να  σταθούν πίσω απ΄ αυτή ώμο με ώμο .Μπροστά από τη γραμμή είναι η στεριά ενώ πίσω η, εκεί που πατάνε  η θάλασσα. Ζητούμε ,από τα παιδιά ,όταν  ακούνε στεριά να πηδάνε (άλμα με τα δύο πόδια  ενωμένα ) στη στεριά  ενώ όταν ακούνε θάλασσα  ,στη θάλασσα. Μετά από μερικά δοκιμαστικά αρχίζουν να χάνουν. Ένα    παιδί  χάνει όταν :α)εκτελέσει λάθος "παράγγελμα" ,β) καθυστερήσει  περισσότερο να εκτελέσει και γ) πατάει γραμμή. Ζητάμε από τα παιδιά που χάνουν ,προκειμένου να καλλιεργήσουμε την ειλικρίνειά τους , να  αποχωρούν αυτοβούλως .Το τελευταίο παιδί  ανκηρύσσεται  νικητής .

  • ΨΑΡΑΔΕΣ ΚΑΙ ΨΑΡΑΚΙΑ
  Στο κέντρο της αυλής   είναι πιασμένοι σε κύκλο  τέσσερις με πέντε ψαράδες .Γύρω του σε κύκλο  πιασμένα από τα χέρια  είναι  τα ψαράκια .Τα ψαράκια  τραγουδούν  τρεις φορές "Δεν μπορούν - δεν μπορούν οι ψαράδες να μας πιάσουν  δεν μπορούν " , αφήνουν τα χέρια και τρέχουν .Οι ψαράδες  τρέχουν και αυτοί με τη σειρά τους  με σκοπό να πιάσουν ο καθένας τους  μόνο από ένα .Αν  το πετύχουν αυτό όλοι τους  τότε  τα ψαράκια που πιάστηκαν γίνονται ψαράδες και  ξεκινάμε από την αρχή.

  • ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΤΟΥΝΕΛ
     Χωρίζουμε τα παιδιά  σε δύο   ισάξιες ομάδες . Ζητάμε  αφού  σχηματίσουν  δύο σειρές ,το ένα πίσω από το άλλο , να ανοίξουν τα πόδια τους- να τα φέρουν στη διάσταση. Το πρώτο από κάθε ομάδα κρατάει από μία μπάλα (η ιδανικότερη είναι  του  μπάσκετ ).Με το σύνθημα  προωθούν τη μπάλα συρτά -δυνατά  κάτω από τα πόδια των άλλων συμπαικτών τους και παραμένουν στη θέση τους. Το τελευταίο στην ομάδα του παιδί  πιάνει τη μπάλα   ,έρχεται γρήγορα πρώτο -στην αρχή της ομάδας του και προωθεί τη μπάλα (όπως  το προηγούμενο παιδί).Ο  "γύρος"  τελειώνει όταν όλα τα παιδιά  γίνουν "πρώτα" και προωθήσουν τη μπάλα , ενώ πόντο παίρνει η ομάδα της οποίας  η μπάλα θα φτάσει γρηγορότερα στον  αρχικό πρώτο παιδί. Νικήτρια αναδεικνύεται η ομάδα εκείνη  που θα φτάσει πρώτη   στον αριθμό πόντων που έχουμε ορίσει από την αρχή  ή όταν εξαντληθεί  το χρονικό όριο που επίσης  θέτουμε από την αρχή.

  • ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΝΑΥΑΓΩΝ
  Ανήκει  στις σκυταλοδρομίες .   Χωρίζουμε τα παιδιά  σε δύο   ισάξιες ομάδες .Τις τοποθετούμε στο ίδιο ύψος και με ιδανική απόσταση  μεταξύ τους . Απέναντί τους και σε απόσταση 20 μέτρα  περίπου  σχεδιάζουμε  δύο  ορθογώνια σχήματα   υπολογισμένου μεγέθους (εξαρτάται από τον αριθμό των παιδιών )  και  απόσταση 4, 5 μέτρων μεταξύ τους ή  τοποθετούμε  δύο χαρτοκιβώτια για να είναι  πιο  ευδιάκριτα και να μοιάζουν  περισσότερο σε νησιά. Με το σύνθημα  οι ομάδες  τρέχουν   απ' ευθείας  στο νησάκι τους .Ο στόχος είναι  να κρατηθούν περισσότερο χρόνο απ'  τους αντιπάλους   τους, πάνω σ'  αυτό ,  για να δώσουν  βαθμό στην ομάδα τους και στο τέλος τη νίκη .


  • ΑΛΑΤΙ ΨΙΛΟ
Τα παιδιά, είτε κάθονται σταυροπόδι είτε στέκονται όρθια, σχη­ματίζουν κύκλο. Ένα παιδί, ό τραγουδιστής, μ΄εναμαντήλι (λου­ρί) στο χέρι, γυρίζει τραγουδώντας το γνωστό δίστιχο:
Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό
έχασα τη μάνα μου και πάω να την βρω.
Ό τραγουδιστής κατά τη διαδρομή του αφήνει, χωρίς να γίνει αντιληπτό, το μαντήλι πίσω από ένα παιδί. Εάν στην επιστροφή του δεν το έχει αντιληφθεί το καθισμένο παιδί, τότε ο τραγουδι­στής πιάνει το μαντήλι και χτυπάει το καθισμένο παιδί. Αυτό σηκώνεται και τρέχει να σωθεί. Κάνει ένα κύκλο και ξανακάθεται στη θέση του. Όταν όμως αντιληφθεί το μαντήλι πού τού έριξαν πίσω του, τότε σηκώνεται, παίρνει το μαντήλι και κυνηγάει τον τραγουδιστή. Για να σωθεί ο τραγουδιστής τρέχει και κάθεται στη θέση του δεύτερου. Το παιγνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο από τον δεύτερο τραγουδιστή.



  • ΤΟ ΜΑΝΤΗΛΙ
Οι ομάδες τοποθετούνται σε γραμ­μή, ή μία απέναντι στην άλλη, σε απόσταση 20 μέτρων, και με τα παι­διά αριθμημένα κατ' αύξοντα αριθμό,
Στο κέντρο μεταξύ των δύο ομάδων τοποθετούμε ένα μαντήλι. Ό αρχηγός φωνάζει έναν α­ριθμό, τότε τα δύο αντίπαλα παιδιά πού έχουν αυτό τον αριθμό τρέχουν προς το κέντρο και προσπαθεί καθένας τους να πάρει το μαντήλι και να τρέξει προς την ομάδα του. Όταν το ένα παιδί πάρει το μαντήλι και τρέξει προς την ομάδα του, χωρίς να χτυπηθεί από τον αντίπαλο πού το κυνηγάει πριν περάσει τη γραμμή της ομάδας του, κερδίζει ένα βαθμό για την ομάδα του. Εάν όμως χτυπηθεί, τότε χάνει ένα βαθμό ή ομάδα του.
Ο αρχηγός φωνάζει ανακατεμένους τους αριθμούς, προσέ­χοντας όμως να παίζουν όλα τα παιδιά.

  • ΨΑΡΕΜΑ

Από τη ζώνη κάθε παιδιού δέ­νουμε με κλωστή ένα χρωματιστό χαρτονένιο ψάρι, με τρόπο πού να σέρνεται στο έδαφος. Στο σύνθημα του αρχηγού, όλα τα παιδιά αρχί­ζουν να τρέχουν και προσπαθούν να πατήσουν τα ψάρια των άλλων, συγχρόνως όμως προφυλάγονται, ώστε να μη χάσουν το ψά­ρι τους. Όποιο παιδί μείνει τελευταίο κερδίζει, ή οποία ομάδα ψαρέψει τα περισσότερα ψάρια, μέσα σ' ένα ορισμένο χρονικό όριο, κερδίζει.
 ΜΕ ΜΠΑΛΟΝΙΑ: Αντί για ψάρια, δένουμε χρωματι­στά μπαλόνια. Τα παιδιά προσπαθούν να σκάσουν τα μπαλόνια των άλλων, πατώντας τα με τα πόδια τους.

  • ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΙΕΣ



ΔΕΜΕΝΕΣ ΔΥΑΔΕΣ

Δρόμος ανά δύο με δεμένα τα εσωτερι­κά πόδια  ή και τα χέρια


 ΤΡΙΑΔΕΣ

Ανά τρεις. Ο μεσαίος τρέχει με την πλάτη προς την κατεύθυνση ή τρέχει κου­τσό προς τα εμπρός.

  • ΔΙΣΚΟΣ ΜΕ ΠΟΤΗΡΙ Η ΚΕΡΙ

 Μεταφορά ενός ποτηριού (κεριού) με νερό επάνω σ΄ ένα δίσκο.    
                                                              Αδειάζει το νερό στο ποτήρι του συμπαίκτη και του  παραδίνει το δίσκο, ή ανάβει το κερί του.   

  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΤΟΥΝΕΛ
O πρώτος περνάει, κάτω από τα πόδια της ομάδας του. Όταν φθάσει στο τέλος της γραμμής, χτυπάει τον δεύτερο και αυ­τός, με τη σειρά του, τρέχει στην αρχή της γραμμής και περνάει όπως και ο πρώτος.

ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΙΕΣ ΑΙΘΟΥΣΗΣ

Με μπισκότα

Υλικά: μπισκότα (και ηλεκτρική σκούπα για τα ψίχουλα, ενίοτε)
Το παιχνίδι: χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ίσες ομάδες. Απέναντι από κάθε ομάδα τοποθετούμε ένα κουτί με μπισκότα. Ο πρώτος της κάθε ομάδας, μόλις δώσουμε το σύνθημα, πρέπει να τρέξει στο κουτί, να φάει ένα μπισκότο και να καταφέρει να σφυρίξει (ο ομαδάρχης είναι κοντά για να ακούει). Αφού σφυρίξει, επιστρέφει στην ομάδα του και φεύγει ο επόμενος για να κάνει το ίδιο. Όποια ομάδα τελειώσει πρώτη τα μπισκότα είναι η νικήτρια.
Το παιχνίδι αυτό φυσικά μπορεί να πάρει πολλές διαφορετικές μορφές, ανάλογα με την έμπνευση του ομαδάρχη.

Σπιρτόκουτο στη μύτη

Υλικά: δύο σπιρτόκουτα που τους έχουμε αφαιρέσει το εσωτερικό τμήμα (και τα σπίρτα εννοείται) και έχουμε αφήσει μόνο το εξωτερικό περίβλημα.
Το παιχνίδι: ενδείκνυται για αρκετά μικρά παιδιά… Όπως πριν, χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες και μπροστά από κάθε ομάδα τοποθετούμε ένα από τα σπιρτόκουτα. Ο πρώτος θα πρέπει να σκύψει, να περάσει, χωρίς τη βοήθεια των χεριών, τη μύτη του σε μια από τις τρύπες του σπιρτόκουτου, να τρέξει έτσι μέχρι τον απέναντι τοίχο, και να επιστρέψει με το σπιρτόκουτο για να ακολουθήσει ο επόμενος. Νικήτρια η ομάδα που οι παίχτες της θα τελειώσουν πρώτοι.

Χαρτόνια

Υλικά: 4 τετράγωνα κομμάτια χαρτόνι, τουλάχιστον 20Χ20 εκ.
Το παιχνίδι: χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες και δίνουμε στην κάθε μία δύο από τα χαρτόνια. Το κάθε παιδί με τη σειρά του θα πρέπει να διασχίσει την αίθουσα πατώντας πάνω στα δύο χαρτόνια (και μόνον) τα οποία τοποθετεί εναλλάξ μπροστά του, και να επιστρέψει με τον ίδιο τρόπο. 2ηλαδή, σε κάθε στιγμή, ο παίκτης πατά σε ένα από τα δύο χαρτόνια και τοποθετεί το άλλο «κολλητά» σε αυτό που πατά.
Ύστερα προχωρά στο επόμενο και επαναλαμβάνει τη διαδικασία χρησιμοποιώντας αυτό που πατούσε προηγουμένως. Νικήτρια η ομάδα που θα τερματίσει πρώτη.



ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

Δημιουργία αφίσας που συνδυάζει κολλάζ και αθλήματα





ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ

Διαθεματικά μπορούν να διδαχτούν οι ακόλουθες ενότητες από τα διδακτικά εγχειρίδια της Α΄τάξης του δημοτικού σχολείου:
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Πώς περνάω τον ελεύθερο χρόνο μου σελ.42
                                                     Ο αθλητισμός στο σχολείο σελ.90-94
ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ Α΄,Β΄: Μια φορά ήταν ...η Κολοτούμπα




ΠΗΓΕΣ:http://www.epath.edu.gr/programma-spoudwn/Classes_material/Fysiki_Agogi/71.htm

http://users.sch.gr/vmentzios/analisipexnidia.htm

https://synathlountes.agonistes.gr/2012/02/katixitiko-omada/%CF%83%CE%BA%CF%85%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CE%B9%CE%B8%CE%BF%CF%8D%CF%83%CE%B7%CF%82/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου