Πέμπτη, 8 Σεπτεμβρίου 2016

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΑΧ, ΑΥΤΗ Η ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!

Για να περάσει ευχάριστα και δημιουργικά η πρώτη μέρα στο σχολείο μπορούμε να :

  • Διαβάσουμε ένα όμορφο παραμύθι.



Μια φορά και έναν καιρό ήταν ο Σεπτέμβρης ...
«Δεν είμαι τεμπέλης» 
Άκουσε ο Σεπτέμβρης προσεκτικά τον μπαμπά του κι όπως κάθε καλό παιδί, υπάκουσε. 

Μια φορά κι έναν καιρό ο Σεπτέμβρης που ήταν ένα αγόρι, χορτασμένο ήλιο και παιχνίδι, και βέβαια με ωραίο χρώμα απ’ το καλοκαίρι, πείσμωσε
Καλοκάθισε στην άκρη του δρόμου που θα τον έφερνε στη γη κι αρνιόταν να πάει στον προορισμό του. 
Πέσανε επάνω του όλοι για να τον μεταπείσουν. Πείσμα αυτός, ανένδοτος, δεν μιλούσε σε κανέναν! 

Τελευταίος τον πλησίασε ο μπαμπάς του ο Χρόνος: 
«Πες μου αμέσως τι συμβαίνει» του λέει. 
«Τι πράγματα είναι αυτά; Πρέπει να πας Σεπτέμβρη, ν΄ αρχίσει ο τρύγος, να ξεπροβοδιστούν τα χελιδόνια για το ταξίδι τους, να πάρουν το κιτρινοκόκκινο χρώμα τα φύλλα των δέντρων. Και βέβαια πρέπει να πας για ν’ ανοίξουν τα σχολεία παιδί μου! Χιλιάδες παιδιά περιμένουν! Πως μπορείς εσύ να τεμπελιάζεις;»
άρχισε επιτέλους να μιλάει ο Σεπτέμβρης. 
«Απλώς δεν βλέπω το λόγο για να πάω. Κοίτα τους ανθρώπους τριγύρω σου πατέρα. Ήταν ποτέ άλλοτε χειρότερα; Δες τους: Τόσο λυπημένοι και σκυθρωποί… Άρρωστοι χωρίς φάρμακα, άνθρωποι χωρίς δουλειές, πονοκεφαλιασμένοι από λογαριασμούς, τηλεθεατές που βλέπουν μετανάστες να τους καταπίνουν οι θάλασσες και νησιά να γίνονται στάχτη, άνθρωποι χωρίς ελπίδα, πες μου βρε μπαμπά, ποιος θα το καταλάβει αν ξεχαστούν τα χελιδόνια εδώ; 
Ποιος νοιάζεται για το φθινόπωρο και τα χρώματά του πια; Οι άνθρωποι μόνο την φτώχεια τους κοιτάνε τώρα. Δεν πάω πουθενά, εδώ θα μείνω…»
«Καλό μου αγόρι» του λέει ο πατέρας του, ο σοφός ο Χρόνος. «Δίκαιο έχεις, αλλά την ίδια στιγμή κάνεις και λάθος! 
Δεν γίνεται να τα ξεχνάς τα παιδιά που σε περιμένουν στα σχολειά. Και να σου πω και το πιο σημαντικό; 
Γιατί νομίζεις ότι υπάρχουν σχολεία Σεπτέμβρη μου; Για τους αριθμούς, τις γραμματικές και τις χημείες; 
Λάθος καλέ μου! 
Για να γίνονται οι άνθρωποι, Άνθρωποι με το άλφα τους κεφαλαίο, γι αυτό υπάρχουν τα σχολεία. 
Για να μάθουν να σέβονται τη Ζωή, τη Φύση. Για να σέβονται το Δίκαιο, να σέβονται το γέλιο των παιδιών. Το σχολείο υπάρχει για να κάνει τα παιδιά ενεργούς πολίτες όταν μεγαλώσουν, όχι θλιβερούς τηλεθεατές με σταυρωμένα χέρια.
Σήκω Σεπτέμβρη μου και πήγαινε στο πόστο σου. Δεν υπάρχει άλλη ελπίδα καλέ μου. Τα παιδιά σε περιμένουν! 
Οι μεγάλοι άνθρωποι θα πρέπει να βρουν τον τρόπο για να συμμαζέψουν τη λύπη, το θυμό και τη φτώχεια τους. 
Κι αν τους έχει μείνει και λίγο μυαλό μ’ όλα αυτά που τους βρήκαν, στα σχολεία πρώτα θ’ απλώσουν τα χέρια τους. Αυτά πρέπει να στηρίξουν, όπως κι όσο μπορούν περισσότερο».
Άλλωστε ο πατέρας είχε δίκαιο. Έτσι ακριβώς είχαν τα πράγματα. Μπήκε στη ζωή των ανθρώπων λοιπόν και στα ημερολόγιά τους. 
Γι αυτό και κατάφεραν σήμερα, παρόλα αυτά, ν’ ανοίξουν τα σχολεία.

Κική Δημητριάδου, συγγραφέας και νηπιαγωγός



πηγή:http://hamomilaki.blogspot.gr/









  • Να προβάλουμε σε μορφή video ένα λογοτεχνικό βιβλίο.

  • Ο ΜΙΚΡΟΣ ΦΙΛΙΠΟΚ



    • Να παίξουμε παιχνίδια για να γνωριστούμε καλύτερα. 


    ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ
    ΗΛΙΚΙΕΣ: Ολες
    ΣΚΟΠΟΣ: Να γνωρίσω καλύτερα τους συμμαθητές μου!
    ΥΛΙΚΑ: Ρολό χαρτί τουαλέτας ή SMARTIES
    ΧΡΟΝΟΣ: 30-45 λεπτά
    • Τα παιδιά πρέπει να είναι καθιστά στην «παρεούλα» ή στα καρεκλάκια τους
    • Πάρτε ένα ρολό χαρτί και δώστε στα παιδιά την οδηγία «Κόψτε όσο χαρτί χρειάζεστε!» Φυσικά αυτό θα προκαλέσει πολλές απορίες, αλλά ΜΗΝ ΔΩΣΕΤΕ περαιτέρω οδηγίες!
    • Μόλις πάρουν όσο χαρτί θέλουν, καθίστε κι εσείς μαζί τους, παίρνοντας λίγο!
    • Εξηγήστε τους πως για κάθε κομμάτι χαρτιού που πήραν, θα λένε κι ένα πράγμα για τον εαυτό τους! (π.χ. όνομα, επώνυμο, ηλικία, όνομα μαμά/μπαμπά, αγαπημένο χρώμα, φαγητό, παιχνίδι, τι ζωάκι έχουν κτλ.)
    • Ξεκινήστε εσείς πρώτοι το παιχνίδι δίνοντας πληροφορίες για τον εαυτό σας
    ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Το παιχνίδι εναλλακτικά παίζεται και με καραμελάκια smarties, απλά φροντίστε στο τέλος του παιχνιδιού να τα μοιράσετε ισάξια σε όλους! 
     ΗΛΙΚΙΕΣ: Ολες
    ΣΚΟΠΟΣ: Να γνωρίσω καλύτερα τους συμμαθητές μου!
    ΥΛΙΚΑ: Κομμάτια παζλ που φτιάχνουν ζευγάρια!
    ΧΡΟΝΟΣ: 30-45 λεπτά (όσο θέλουμε και υπάρχει ενδιαφέρον)
    • Ta παιδιά πρέπει να είναι καθιστά στην «παρεούλα» σε κύκλο!
    • Πάρτε ένα παζλ με ζευγάρια, και βάλτε τα ανακατμένα σε ένα καλάθι/κουτί! Δώστε στα παιδιά την οδηγία «Πάρτε ένα κομμάτι και κρατήστε το!» Ένας-ένας με τη σειρά, παίρνουν το κομμάτι τους & κάθονται!
    • Κοιτάνε το κομμάτι που κρατάνε & ψάχνουν το ζευγάρι του!
    • Αφού βρουν το σωστό, κάθονται δίπλα στο συμμαθητή τους και κάνουν μια ερώτηση ο ένας στον άλλον! (Ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι? Βλέπεις Κινούμενα σχέδια? κτλ.)
    • Αν το παζλ είναι με γράμματα του αλφάβητου, το παιχνίδι γίνεται πιο «απαιτητικό» και κάθε ζευγάρι λέει μια λέξη από το αντίστοιχο γράμμα!
    ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Το παιχνίδι συνεχίζεται, τοποθετώντας τα κομμάτια πάλι στο κουτί και αλλάζοντας ζευγάρια! Έτσι κάνουμε πολλούς καινούριους φίλους, ενισχύουμε τη δυναμική της ομάδας! ;)

    ΗΛΙΚΙΕΣ: Ολες
    ΣΚΟΠΟΣ:  Να ακολουθήσω απλές εντολές και να διασκεδάσω
    ΥΛΙΚΑ: Μπαλόνια σε διάφορα χρώματα και χαρτάκια
    ΧΡΟΝΟΣ: 30-45 λεπτά
    • Ta παιδιά πρέπει να είναι όρθια, χωρισμένα σε ζευγάρια!
    • Πάρτε μικρά post-it χαρτάκια και ζωγραφίστε ένα απλό αντικείμενο που υπάρχει στην τάξη! (τουβλάκι, μολύβι, κόλλα, ψαλίδι, αυτοκινητάκι κτλ.)
    • Φουσκώστε μπαλόνια, βάλτε τα χαρτάκια μέσα και δώστε 2 σε κάθε ζευγάρι!
    • Ζητήστε τους να σκάσουν το μπαλόνι με όποιο τρόπο μπορούν (χέρια, πόδια, οπίσθια) και να βρουν το χαρτάκι.
    • Να ανοίξουν το χαρτάκι και να σας φέρουν τα ζητούμενα αντικείμενα, όσο πιο γρήγορα γίνεται!
    • Η ομάδα που τελειώνει πιο γρήγορα, κερδίζει!
    ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Εξηγήστε εξ αρχής πως σκοπός δεν είναι η νίκη, αλλά η συμμετοχή! Τα κλάμματα και οι τσακωμοί δεν είναι «αποδεκτά». Στο τέλος όλοι επιβραβεύονται με αυτοκόλλητο, ζελεδάκι, μπαλόνι, σνακ ή ό,τι άλλο επιθυμείτε!


    • Να τραγουδήσουμε. 
    Οι μέρες της εβδομάδας


    Ο μάγειρας
    Εγώ κι εσύ μαζί
    Ένας Ήλιος , μία Γη , ένα Φεγγάρι




    πηγή:http://www.kinderella.gr/
    • Να κάνουμε κατασκευές.


    Παρουσιολόγιο από τη  Ελένη Σπαντιδάκη









    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου