<<ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ>>
Ας μην ξεχνάμε ότι ο αγώνας κατά του ρατσισμού ξεκίνησε από ένα…λεωφορείο! Μιλάμε για τη Ρόζα Πάρκς, μία έγχρωμη μοδίστρα από το Μοντγκόμερυ της Αλαμπάμα που αρνήθηκε να δώσει τη θέση της στο λεωφορείο σε έναν λευκό. Αυτή η πράξη πολιτικής ανυπακοής συνέβη την 1η Δεκεμβρίου 1955 και γέννησε ένα κίνημα κατά του φυλετικού διαχωρισμού στην πόλη αυτή που εκφράστηκε με μποϊκοτάζ των λεωφορείων από τους έγχρωμους επί 381 ημέρες. Ένας από τους διοργανωτές αυτού του κινήματος ήταν ο Μάρτιν Λούθερ Κιγκ! Η συνέχεια είναι γνωστή. Η ιστορία αυτή είναι και το θέμα του βιβλίου Το λεωφορείο της Ρόζας, του Φαμπριτσιο Σιλέι, σε εικονογράφηση Μαουρίτσιο Κουαρέλλο, εκδόσεις Κόκκινο. Για παιδιά 8 ετών και άνω.
ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΤΗΣ ΡΟΖΑΣ
Ας μην ξεχνάμε ότι ο αγώνας κατά του ρατσισμού ξεκίνησε από ένα…λεωφορείο! Μιλάμε για τη Ρόζα Πάρκς, μία έγχρωμη μοδίστρα από το Μοντγκόμερυ της Αλαμπάμα που αρνήθηκε να δώσει τη θέση της στο λεωφορείο σε έναν λευκό. Αυτή η πράξη πολιτικής ανυπακοής συνέβη την 1η Δεκεμβρίου 1955 και γέννησε ένα κίνημα κατά του φυλετικού διαχωρισμού στην πόλη αυτή που εκφράστηκε με μποϊκοτάζ των λεωφορείων από τους έγχρωμους επί 381 ημέρες. Ένας από τους διοργανωτές αυτού του κινήματος ήταν ο Μάρτιν Λούθερ Κιγκ! Η συνέχεια είναι γνωστή. Η ιστορία αυτή είναι και το θέμα του βιβλίου Το λεωφορείο της Ρόζας, του Φαμπριτσιο Σιλέι, σε εικονογράφηση Μαουρίτσιο Κουαρέλλο, εκδόσεις Κόκκινο. Για παιδιά 8 ετών και άνω.
Ο ΝΑΒΙΝΤ ΔΕΝ ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ
Στο σχολείο του Άλκη ήρθε ένας καινούριος μαθητής που δεν κατάγεται από την Ελλάδα. Λέγεται Ναβίντ και έφτασε εδώ με τη μητέρα του, έπειτα από ένα μεγάλο και επικίνδυνο ταξίδι.
Τι ήρθε όμως να κάνει στην Ελλάδα και πού βρίσκεται ο μπαμπάς του; Σίγουρα δεν ήρθε για διακοπές, γιατί, αν ήταν έτσι, δε θα γραφόταν στο σχολείο, θα πήγαινε στα νησιά. Άλλωστε, δεν έχουν σχολεία στη χώρα του;
Και, καλά, το σχολείο δεν είναι και τόσο ωραίο πράγμα. Δεν έχουν όμως όλα τα άλλα ωραία που έχουμε κι εδώ, όπως τηλεόραση, μπάλα, μπαμπάδες, ίντερνετ, παγωτά; Και, αν τα έχουν, γιατί έφυγε ο Ναβίντ;
Μέσα από τις σχολικές του εκθέσεις ο Άλκης θα προσπαθήσει να βρει απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα και θα ανακαλύψει ότι η χώρα του φίλου του, του Ναβίντ, έχει όλα τα παραπάνω, αλλά και πολλά διαφορετικά από την Ελλάδα. Είναι μια χώρα μαγική, ωστόσο βασανίζεται από ένα μεγάλο πρόβλημα...
Ένα βιβλίο για το ρατσισμό και την ξενοφοβία, ένα βιβλίο για όλους τους Ναβίντ που ζουν δίπλα μας.
Το βιβλίο ήταν υποψήφιο για το βραβείο Λογοτεχνικού Βιβλίου για μεγάλα παιδιά του περιοδικού ΔΙΑΒΑΖΩ.
0 ΝΤΑΒΙΝΤ ΔΕΝ ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ (ΠΑΙΧΝΙΔΙ) (κΆΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΕΤΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ)
Η ΧΩΡΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΞΕΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ
Η ζωή του γινόταν κάθε μέρα όλο και πιο δύσκολη. Από τη δουλειά του τον έδιωξαν γιατί ήταν διαφορετικός. Από τα μαγαζιά τον έδιωχναν γιατί ήταν διαφορετικός. Στις συγκοινωνίες δεν τον δέχονταν γιατί ήταν διαφορετικός. Οι φίλοι του έπαψαν να τον κάνουν παρέα γιατί ντρέπονταν που ήταν διαφορετικός.
Κι αυτός ρωτούσε τον εαυτό του:
Τώρα πρόσεξαν ότι είμαι διαφορετικός; Πρέπει να γίνω ένας ίδιος μες στους ίδιους;
Mε ευαισθητοποίηση , ενδιαφέρον, ενεργό συμμετοχή ,συγκίνηση και πολύ ενθουσιασμό ,ολοκληρώθηκαν οι εκδηλώσεις για την Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού. Αθλητικά δρώμενα, βιβλιοπαρουσιάσεις, δραματοποιήσεις, προβολές video, παιχνίδια και κατασκευές, ήταν κάποιοι από τους άξονες με τους οποίους ασχοληθήκαμε και με την επεξεργασία των οποίων επιχειρήσαμε να δούμε το πρόβλημα στην αληθινή του διάσταση.Το συνοδευτικό φωτογραφικό υλικό που σας παρέχουμε θα προσπαθήσει να σας μεταφέρει στην ατμόσφαιρα του σχολείου ,καθώς και να αφυπνίσει την ευαισθησία και την αλληλλεγγύη για τον συνάνθρωπό μας.
Όσοι επιθυμείτε να ασχοληθείτε ακόμα περισσότερο με το θέμα μπορείτε να αξιοποιήσετε τον ακόλουθο σύνδεσμο, όπου θα βρείτε εξαιρετικό υλικό.
ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ( Κάντε κλικ πάνω στον σύνδεσμο)
Η ΧΩΡΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΞΕΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ
Η ζωή του γινόταν κάθε μέρα όλο και πιο δύσκολη. Από τη δουλειά του τον έδιωξαν γιατί ήταν διαφορετικός. Από τα μαγαζιά τον έδιωχναν γιατί ήταν διαφορετικός. Στις συγκοινωνίες δεν τον δέχονταν γιατί ήταν διαφορετικός. Οι φίλοι του έπαψαν να τον κάνουν παρέα γιατί ντρέπονταν που ήταν διαφορετικός.
Κι αυτός ρωτούσε τον εαυτό του:
Τώρα πρόσεξαν ότι είμαι διαφορετικός; Πρέπει να γίνω ένας ίδιος μες στους ίδιους;
Το Γαϊτανάκι - Ζωρζ Σαρή
Αν όλα τα παιδιά της Γης πιάναν γερά τα χέρια,
κορίτσια, αγόρια στη σειρά και στήνανε χορό,
ο κύκλος θα γινότανε πολύ πολύ μεγάλος
κι ολόκληρη τη Γη μας θ’ αγκάλιαζε, θαρρώ».
Mε ευαισθητοποίηση , ενδιαφέρον, ενεργό συμμετοχή ,συγκίνηση και πολύ ενθουσιασμό ,ολοκληρώθηκαν οι εκδηλώσεις για την Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού. Αθλητικά δρώμενα, βιβλιοπαρουσιάσεις, δραματοποιήσεις, προβολές video, παιχνίδια και κατασκευές, ήταν κάποιοι από τους άξονες με τους οποίους ασχοληθήκαμε και με την επεξεργασία των οποίων επιχειρήσαμε να δούμε το πρόβλημα στην αληθινή του διάσταση.Το συνοδευτικό φωτογραφικό υλικό που σας παρέχουμε θα προσπαθήσει να σας μεταφέρει στην ατμόσφαιρα του σχολείου ,καθώς και να αφυπνίσει την ευαισθησία και την αλληλλεγγύη για τον συνάνθρωπό μας.
Όσοι επιθυμείτε να ασχοληθείτε ακόμα περισσότερο με το θέμα μπορείτε να αξιοποιήσετε τον ακόλουθο σύνδεσμο, όπου θα βρείτε εξαιρετικό υλικό.
ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ( Κάντε κλικ πάνω στον σύνδεσμο)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου