ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΥΓΙΕΙΝΑ
Στα πλαίσια των προγραμμάτων Αγωγής υγείας , φέτος τα δύο τμήματα της Β΄δημοτικού του 6ου Κερατσινίου, ασχολήθηκαν με τη διατροφή.
Στην αρχή οι μαθητές με τη βοήθεια του προγράμματος kidspiration και με την καθοδήγηση των δασκάλων τους, δημιούργησαν ανά ομάδες,με τη χρήση των Η/Υ έναν εννοιολογικό χάρτη που είχε ως θέμα τη ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
Οι ιδέες που είχαν καταγραφεί από τα παιδιά, αποτέλεσαν την αφορμή για την κατάρτιση ενός ενιαίου χάρτη αναφορικά με τις αντιλήψεις των παιδιών για το τι είναι διατροφή.
Στην συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες,έχοντας πληροφόρηση από το σχολικό εγχειρίδιο της Μελέτης Περιβάλλοντος (Β΄δημ.),αλλά και από το διαδίκτυο (συγκεκριμένα από την ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια Εγκύκλιος Παιδεία ) γνώρισαν τις ομάδες των τροφών και ανέλαβαν -σε ομάδες πάντα -την περαιτέρω διερεύνησή τους. Απώτερος σκοπός αυτής της δραστηριότητας ήταν η σύνταξη ενημερωτικής παραγράφου, στην οποία θα καταγράφονταν τα θρεπτικά συστατικά , η συχνότητα κατανάλωσης και η θέση που καταλάμβανε στην διατροφική πυραμίδα η κάθε ομάδα τροφών.
Παραθέτουμε στη συνέχεια τις εργασίες των παιδιών:
Ακολούθως τα παιδιά έφτιαξαν κολάζ με εικόνες τροφών που ανήκαν στην ομάδα τους:
Επόμενη δραστηριότητα ήταν η συμπλήρωση ερωτηματολογίου σχετικού με τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας. Τα αποτελέσματα αυτής της μικρής έρευνας είχαν εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Παρουσιάζουμε ενδεικτικά κάποια από αυτά :
Οι πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν από τα ερωτηματολόγια συνδυάστηκαν με τη
χρήση του λογισμικού παρουσιάσεων power
point που δημιούργησε ένα μοντέλο διαδραστικό, με περιβάλλον
οπτικοποίησης. Μέσα από το παιχνίδι με την πυραμίδα της διατροφής τα παιδιά
συνειδητοποίησαν τις ανθυγιεινές τους συνήθειες και προσπάθησαν να τις αναθεωρήσουν.
Το διαδίκτυο μας φάνηκε για μια ακόμη φορά χρήσιμο ,καθώς με τη βοήθειά του καταφέραμε να γνωρίσουμε διάφορες διατροφικές πυραμίδες και στο τέλος δημιουργήσαμε τη δική μας τρισδιάστατη πυραμίδα με άδειες συσκευασίες τροφίμων.
Βέβαια, από τις δράσεις μας δεν έλειψαν κι εκείνες, που είχαν σχέση με παιχνίδι. Ένα διατροφόλεξο και μία αντιστοίχιση τροφών βοήθησαν τα παιδιά ,να εμπεδώσουν τις γνώσεις που είχαν αποκομίσει, με τρόπο ευχάριστο, δημιουργικό και συνάμα παιγνιώδη.
Συνδυάζοντας φιλαναγνωσία και διατροφή ασχοληθήκαμε με τα παρακάτω βιβλία:
•
Το ξωτικό που ήθελε να ψηλώσει της Καλλιόπης Εμμανουηλίδου
•
Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε της Ελένης Χαρατσηγιωτάκη
•
Ο κύριος Κιουκ έχει λόξιγκα της Μαρίας
Ρουσάκη και συζητούν για την Υγιεινή διατροφή.
·
Ο παππούς Ροδαλός και η μαγική
συνταγή
Tέλος, το πρόγραμμά μας για τη διατροφή ολοκληρώθηκε με επισκέψεις σε : σούπερ μάρκετ, λαϊκή αγορά, μανάβικο της
γειτονιάς και διατροφότοπο, όπου είχαμε τη δυνατότητα να συνομιλήσουμε με τους προϊσταμένους των προαναφερθέντων χώρων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου